Uo pet stabile spor

Uo pet stabile spor

Uo pet stabile spor h1>

E ver siden nyere patcher har gjort Doom Gauntlet mulig for tamers, flere og flere mennesker har stillt sporsmal om hvordan a forberede og handtere ulike aspekter av Gauntlet. Dette essayet skal hjelpe tamers nye til Gauntlet forsta hvordan man skal handtere seg der.

– Socko og Elyssar.

Doom Tamer Ferdigheter:

Taming: Taming er nodvendig selvfolgelig for a kontrollere kj ledyret ditt pa Gauntlet. Det anbefales sterkt at du har ferdighetspoeng (og ikke smykker) viet til a tomme, slik at dersom du dor og ditt lik er langt fra din nyoppstandne avatar, vil du kunne ringe kj ledyrene dine til din side. 99% kontroll anbefales. alt annet vil bety at kj ledyret ditt vil v re ulydig med deg i det minste hensiktsmessige tidspunkt.

Animal Lore: Lore faktorer i din kontroll, sa vel som antall treffpunkter helbredet. Jo hoyere din lore, desto bedre. Husk, 110 dyr lore har ogsa den ekstra bonusen at du kan lore dine fiender pa Gauntlet og se hvor mye av livet deres er igjen. Gir deg ogsa muligheten til a stirre i refrykt pa noen av sine uber ferdigheter.

Veterin r: Tamers uten veterin r trenger ikke gjelde Doom. Veterin r vil v re kj ledyrets beste venn her og beholde dem i denne dodelige spolen. Jo mer vet du har, desto bedre. Ferdighet pa minst GM er best, men jo n rmere 120 vet, jo bedre. (Og ikke glem de fantastiske bonus stabile sporene du kan fa.)

Magery: Dette er en av disse «lagre din butt» ferdigheter samt en stotende ferdighet. Storre helbredelse, kur og usynlighet vil uten tvil v re noen av dine storste treff pa Gauntlet. Du kan ogsa kaste tilkallede jordelementer og energi vorter mot noen av sjefene (vi vil se n rmere pa nedenfor hvilke sjefer disse jobber mot.)

Skjul: Dette kan v re en valgfri ferdighet, men la den bli kjent, det er en hoyt anbefalt ferdighet for den haperende tamer som ser pa ferie i Doom i lengre perioder. I kampsituasjoner kan GM-gjemmer skjule deg sa lenge du er 7 fliser unna aggressoren din. Skjul er ogsa en utmerket ferdighet for a logge ut pa Doom. ** Ansvarsfraskrivelse: Morke fedre kan avslore! Det anbefales ikke a logge ut nar de morke fedrene er los, eller pa et sted hvor folk er tilboyelige til a lokke dem (utgangsstroen for eksempel.) Camping kan ogsa logge deg ut trygt, men er generelt ikke sa nyttig som a gjemme seg i det hele tatt .

Supplerende ferdigheter: Dette er ferdigheter du kan bruke til a komplimentere de andre ferdighetene i din tamermal. Noen gode valg er meditasjon, fokus, evaluering av intelligens, bryting (eller annen vapen ferdighet), motstandsformal, skreddersy (for a fikse skreddersydde gjenstander), helbredelse, anatomi, andssprang (merknad: ved a bruke SS omkring fallte sjefs lik vil alienere deg mot andre Doom jegere bruker sa pa egen risiko), musikalitet, fredsskaping, provokasjon og ridderlighet (bra for a fjerne forbannelse.)

Mareritt: Dette er, tror jeg, det beste valget for Doom (spesielt hvis du har tenkt a ha en lengre ferie der.) De har gode motstander og hitpoeng, pluss den ekstra muligheten til a kurere seg med magi (ekstremt praktisk mot noen av de ekkel giftstoffer som Doom har.) Lagt til evne til montering for enkle utflukter i presserende sitautions.

White wyrm: Disse synes a v re favoritter fra mange Doom tamers. Deres store ulempe er at du trenger en skalle hver gang du har tenkt a ta din wyrm til Doom. De har gode generelle motstander og gjor gode skader, men de kan tas ned ganske enkelt av noen av sjefene (spesielt abyssal horrors.) I tillegg, hvis noen lokker monstre til deg, er det en god sjanse for at wyrm vil do. Mange mennesker elsker a lokke pa wyrms av en eller annen grunn.

Dragons: Deres motstander blek i forhold til wyrms selv om de ikke er sa darlige. Drager gjor 100% fysisk skade, sa det er ikke det beste valget for de fleste Doom-sjefer (sammenlignet med wyrms 50% kaldt og hoppens 40% fysiske / 20% brann / 20% energiskade).

Brannvarende: Manglende evne til a kurere seg kombinert med lave hitpoeng og ubetydelige motstandsbetegnelser betyr at disse kan v re roadkill raskt. Deres brannskader er gode mot de fleste sjefer, men det er ikke verdt deres dodelighet.

Ki-rin / enhjorning: Mager sin er praktisk for herding og kamp, men deres lave hitpoeng lar dem mangle.

Forst ma vi se pa rustning. Du har to valg, hovedsakelig basert pa dine ferdigheter. Hvis du har meditasjonsevner, ma du ha skinnpanser eller mage rustning for a meditere. Husk at denne rustningen fortsatt gir en mindre med straff. Hvis du har fokus, vil noen rustning fungere for deg. Hvis du ikke har meditasjon og lite eller ingen fokus, sa vil du definitivt se pa mana regenererings rustning, helst en dress som gir deg 7 eller mer. Du vil ogsa onske a vurdere en lavere reagenskostyme. Jo f rre regs du b rer, jo flere bandaider du kan b re i stedet (og du trenger disse bandaidene!) Fa sa mye LRC som mulig, spesielt hvis du er en mage / tamer som planlegger a kaste sammen med kj ledyrkampene dine. Du trenger ikke a v re for opptatt av rask avstopning eller raskere gjengivelse, med mindre du er en mage / tamer (tamer med evaluering av intelligens.) En forbedret stavningskanaleringsskjerm uten fastkastningsstraff og stavekanalering, ikke noe FC-vapen med Noen motstander kan gjore mye for a oke rustningen din. Hvis du har en mage / LRC dress vil motstandene dine sannsynligvis v re ganske lave.

Bortsett fra rustning, vil du trenge bandasjer for kj ledyret ditt. Jeg anbefaler a ta 1000-1500 nar du tar av for Doom. (Du kan hente gull fra doommonsters for a kjope mer fra Nix.) Ta sa fa reagenser som du kan, siden du ogsa kan kjope fra Nix (og husk det ovennevnte radet om a ta en dress med noen LRC pa den.)

Gauntlet Bosses:

Dette er det forste rommet (utenfor hovedetasjen) som du moter. Darknight Creepers er undead uglies som elsker a dodelig gift og bruker hardt slaende magi. Hold deg n r kj ledyret ditt og prov ikke a bli malrettet. disse gutta elsker a stave kombinasjoner og kan lett ta en tamer ut med sine combos. Hvis mer enn en av disse (eller noen dommesjef) er pa kj ledyret ditt, monter (hvis det er en kjorbar) og lop avskjermen veldig raskt. Du kan bli retargettet, sa du ma kanskje skjule eller invisere a riste dem ogsa. Disse vil skje dagpengene ganske enkelt, men ikke ved hudkontakt.

Se opp for disse cockroaches pa fart. Deres spesialiteter er speedhacking og demontering. Bortsett fra deres fart skjont, er deres n rbilde ikke sa fryktelig som de fleste av de andre jentene. Kj ledyret ditt skal kunne sta imot en med veterin r uten mye trobbel. Selv to kjottkaker er gjennomforbare, men kan v re litt mer harete. Bare pass opp for deres paralysering flytte. Fleshrenderers fjerner ved hudkontakt, slik at innkallinger ikke reccommended mot dem.

De fleste krigere unnga a tomme disse, sa forvent at de vil at du skal ta treffene pa disse. Impalers kan bruke dodelig streik, gift og bloder pa sine mal for a gjore livet utrolig vanskelig. Imidlertid kan bloder og gift v re bra, siden de nullstiller dodelig streik og lar deg dyrke kj ledyret ditt. Energipj rer virker pa disse, slik at du kanskje vil kaste noen inn hvis du bare bruker et mareritt. Den mest irriterende delen av dette rommet er nar Impalers jager bueskyttere eller mages og kj ledyret jakter dem og tar skade. Det kan v re nyttig a ha en all-stop makro klar for det.

Langt dette kan v re det mest irriterende rommet. Shadow Knights har ikke de hoyeste treffpunktene, men de kan v re vanskelige for melee a sla, og de har en vane med a teleportere og stealthing mens de er skjult. I kamp kan disse ogsa sla hardt og de har utmerket magery som pakker en punch. Beste taktikken for a finne de skjulte ridderne er a fortelle kj ledyret ditt a folge dem. Dette vil tillate kj ledyret a folge dem selv nar de er skjult og stealthing. En mage / tamer vil kunne kaste Wis Quas – Reveal a finne dem. Mens en er skjult, kan du ogsa ha ditt kj ledyr angrep en som er engasjert i kamp pa gulvet, og nar det telehides kj ledyret ditt, folger det opprinnelige malet og lar deg finne det, sa lenge du ikke loser problemet en folge meg kommando. Disse kan ogsa bruke det spesielle flytteknusende slaget, sa hold oye med det.

Disse landbundne squids kan skade. Deres skuespiller er legendarisk, og de liker ogsa a bruke dodelig streik og virvelvind pa de minst mulige tider. Ikke la mer enn ett av disse angripe kj ledyret ditt om gangen! Hvis du gjor det, vil du 99% av tiden ha et dodt kj ledyr, med mindre du bryter malet pa en eller annen mate. (Dette er nar du har en hoppe er flott. Bare monter opp og lop avskjerm.) Hvis disse malretter deg og du har lav motstand og / eller lite eller ingen magisk motstand, kjor og gjem / invis. En stavningskombinasjon fra disse kan gjore 100 + skade enkelt. (Flamestrikes til hvite wyrms gjor en skremmende mengde skade.) V r oppmerksom pa hva som foregar rundt deg hele tiden i dette rommet.

Vanskelighetsgrad: 5/6 (avhengig av omstendighetene)

Disse gyter i selve kammeret av Gauntlet. Morke fedre har etterlengtelse, sterk n rhet og et onde virvelvind-angrep som kan fore til en rask dod hvis du ikke er forsiktig. Det beste stedet for en tamer (og 99% av alle andre) a angripe disse er ved utgangsporten. Ved hjelp av porten vil du redusere den morke fars gyte evne til a sla deg, kj ledyret ditt og alle andre som jobber med faren. V r forsiktig der du plasserer kj ledyret ditt ved porten. Du ma sta rett bak (eller ved en diagnose) til kj ledyret ditt for a dyrke det og a holde seg utenfor radiusen for virvelvind-angrepet. Bildet under viser de beste stedene for deg og ditt kj ledyr for a sta ved porten mens du angriper faren.

Noen ganger vil folk odelegge ting og holde deg fra a kunne bruke porten. I slike tilfeller angriper Faderen med stor forsiktighet. Det er anbefalt for mage / tamers a bruke tilkallede jordalder a angripe den morke far. Husk at du kan dyrke earthies sa du trenger ikke a bekymre deg for at de dor! Du kan ogsa sende inn kj ledyret ditt, men se etter gyte som vil angripe deg og kj ledyret ditt. Forsok a ikke kaste staver pa Faderen, da dette vil fore til at han forvrenger til deg.

Ytterligere ting a vurdere pa Doom.

Du kan onske a investere i Sacrifice Virtue. Denne evnen kan la deg gjenoppsta raskt med dine varer intakt (med mindre plyndret av et monster som lich herre). IKKE kjor rundt uten en helbredelse etter omdirigering. feller kan drepe deg enkelt pa denne maten.

I tillegg vil du kanskje ha medfolelsens dyd, da dette vil oke hitpoengene som folk du oppstar, kommer tilbake til livet med (og mange vil v re takknemlige for dette.)



Do you want to play in the most lucky casino? We gathered it for you. Click here now!